אימהות יוצרות עם געגועים לפשטות של פעם




אימהות יוצרות עם
געגועים – לפשטות של פעם



יום שישי, 31 במאי 2013

הבובות שלי


אני אוהבת מאוד בובות אבל לא בובות שקונים בחנות, בובות מיוחדות, בובות שאומרות משהו שכשנוגעים בהן לא מרגישים פלסטיק וכשמסתכלים להן בעיניים רואים מישהו אמיתי, ולכן יצאתי למשימה. ליום ההולדת של ביתי הבכורה בת השנתיים  חיפשתי וחיפשתי בובה תינוקת. בובה כזאת שיהיה כיף לחבק אותה ושסיווןי תוכל לחתל ולהלביש אותה כהכנה להולדת אחותה כעבור שלושה חודשים אחרי זה, ואכן מצאתי!!!! בקרו בבלוג של בו. בי. בד דרכו פגשתי את צביה, אישה מקסימה שהסכימה לתפור לי את הבובה שרציתי ואף הוסיפה לה את התוספות שביקשתי.

 

אבל בגלל שיש לי ידיים "בוערות" ואני יודעת מה אני רוצה ולא תמיד מתחשמק לי להיות תלויה באנשים אחרים החלטתי לנסות את מזלי ולעשות בובות כפי שאני יודעת לעשות. את הבובות האלה כל אחד/ אחת יכולים לעשות פשוט צריך בד, חוט ומחט וגם קצת סבלנות (לפעמים אפילו קצת יותר).

מצרכים:

מספריים ומחט (יחסית ארוכה ועבה)

חוט תפירה לבן או בז' תלוי בצבע הבד שבחרתם

בד כותנה יחסית עבה בצבעי גוף

חוט תפירה אדום לפה וחום לעינים

חומר למילוי כריות/בובות בשם אקרילן

חוט צמר שיתאים לסוג וצבע השיער שאתם מעוניינים

חלקי בדים שיהוו את הבגדים והכובע ושאר האביזרים שתרצו להוסיף לבובה

אופן הכנה:

1. לוקחים בובה שכבר יש לכם בבית ושאתם מעוניינים בגודל שלה ושמים אותה על הבד שקניתם כך שהוא מקופל לשניים. מציירים עם טוש או עט את המסגרת של הבובה (רק מצד אחד).





2. מתחילים לחתוך עם מספריים את הצד האחד שסימנתם ולאחר מכן מקפלים אותו לצד השני ואז מסמנים שוב את המסגרת של הבובה.


3. עכשיו אפשר להשלים ולגזור את כל המסגרת של הבובה



4. למקרה שתירצו להכין עד בובות, שימו את מה שגזרתם על דף גדול או בלוק ציור וסמנו עם טוש את המסגרת של הבובה וגיזרו אותו. כך תוכלו לשלוף אותו בכל פעם שתירצו להכין בובה חדשה


5. עכשיו מגיעים למלאכת התפירה והמילוי: מתחילים לתפור את הרגליים וכל רגל שמסיימים הופכים אותה בכדי שהתפר יהיה מבפנים ולא מבחוץ וממלאים אותו באקרילן, אחרי שמסיימים עם הרגלים תופרים בנקודת החיבור של הרגל עם גוף הבובה בכדי שתהיה גמישות ותנועתיות לבובה.


6. ממשיכים מהבטן לידיים באותו אופן. בגלל שהבובה כבר הפוכה בצורה הנכונה אז יותר קשה לתפור אבל אני מחזיקה את שני קצוות הבדים כלפי פנים ותופרת. אומנם זה קצת יותר קשה ואיטי אבל ככה התפרים נשמרים בפנים.

7. לפני שתופרים את הראש עם חוט ומחט עושים עיניים אף, פה ונמשים עם רוצים.

8. אם רוצים בובה תינוק/ת אפשר לתפור את הראש ועליו לתפור כובע תינוקות.




9. אם רוצים בובה ילד/ילדה תופרים קודם כל את השיער שמקדימה ואחרי זה את השיער שמאחורה ורק אחר כך תופרים את הראש.



10. עכשיו נשאר רק להלביש את הבובה, אז כפי שכבר ציינתי, שאריות בדים ובגדים שאתם רוצים לזרוק יכולים לשמש יפה מאוד כבגדים חדשים לבובה. אני גיליתי שבדי פליס נוחים מאוד לתפירה ולעיצוב. את הכובע של הבובה-תינוקת עשיתי משמיכת פליס ישנה שתיכננתי לזרוק (מזל שלבסוף לא ניזרקה...) את החצאית של הבובה-ילדה עשיתי מתחתוני תחרה שאינם בשימוש. ניתן לתפור את הבגדים לבובה כפי שעשיתי לבובה-תינוקת או להדביק אותם עם דבק חם כפי שעשיתי לבובה-ילדה.

 

 

הערות:

גם אחרי שהבובה כבר תפורה אפשר לעשות עליה תיקונים כפי שאני עשיתי, למשל:
 

לאחר שתפרתי את הרגליים ושמתי את המילוי, ראיתי שאחת עבה יותר והשניה צרה יותר. את העבה תפרתי שוב בכדי להצר אותה.
בנוסף לאחר שתפרתי את הפנים של הבובה, לא אהבתי את איך שהיא נראית ולאחר שהראש היה תפור כבר עם המילוי הכנסתי מחט ותפרתי שוב על התפר שכבר עשיתי. ברמת העיקרון ניתן לתפור את הפנים אחרי שכל הבובה תפורה ומוכנה אבל זה לא כל כך נוח.
 
 
     
ניתן להוסיף שיער לבובה גם אחרי שהיא כבר תפורה ומוכנה ולהדק את השיער שכבר שמתם לראש כפי שאני עשיתי.
 







עכשיו אפשר לעטוף את הבובה באריזת מתנה וכשלוקחים את הילדה מהגן מספרים לה שאמא הכינה לה הפתעה בבית :)

 

 
לבקשתה של סיוון הוספתי לבובה שרשרת מפונפונים:



 












לבובה קוראים חני,

אז חני מוסרת ביי ביי
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה